maandag 18 juni 2012

Eindelijk aan het bloggen :)

Na een jaartje kaarten maken wordt het nu toch tijd om een blog te beginnen.
Leentje (mama) vindt dat de kaartjes toch al de moeite zijn om te delen. Dus na een aantal dagen ijverig knutselen zijn hier wat resultaten.

Het echte werk begon voor mij sinds mijn eerste workshop. Mama had klanten die graag eens wilde leren hoe het inkleuren met copics en color soft kleurtjes precies werkt. Naar aanleiding daarvan bereidde ik een workshop voor waarin we twee kaarten maakten.

De eerste kaart was wat simpels om mee te starten, de klanten kregen de keuze uit volgende kaarten:



Beide kaarten zijn op dezelfde manier gemaakt. De achtergrond is gestempeld met een stempel van Hero Art (LL 173). Eerst in een lichte kleur, daarna een donkere kleur eroverheen. De donkere kleur is gestempeld met pigmentinkt, zodat je het kan bestrooien met embossingpoeder en kunt verhitten met een heat gun. Ik heb hier voor het transparante poeder gekozen zodat de kleur van de inkt erdoorheen komt. Zo krijg je een mooie glans op je stempel. De achtergrond heb ik verder versierd met wat steentjes. 
De figuurtjes, boven een snoesje (HM 9439) en onder Daisy (DDS 3309), zijn beide ingekleurd met copics.
Het achtergrond papier is van Forever Friends, New Arivals.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten